אודות

על האנשים הגדולים מאחורי העסקים הקטנים במודיעין-מכבים-רעות, על דברים טובים,
על פינות אהובות בעיר ומה שהכי חשוב - כל מה שאפשר להגיע אליו בנעלי בית




יום רביעי, 26 באוגוסט 2015

עוד לא התחיל בית ספר וכבר מכתב מהמורה


לפני שנים מעטות עשיתי הסבה להוראה.
בגלל המשכורת, אתם בוודאי חושבים. אז לא, כנראה שלא.
אה...אז בגלל החופשים שמתאימים לחופשים של הילדים.
כנראה שגם לא כי הבן החייל שלי וגם השביעיסט כבר מעסיקים את
עצמם די יפה בלעדי.
אה....אז בגלל הסטטוס המקצועי.
אין ספק.
רק לקרוא את הטוקבקים בכל פעם שמופיעה כתבה על מורים כדי
להסתכל במראה ולשאול את הבבואה המשתקפת שם
"מה באמת? זו אני כל מה שהם אומרים?"





אז למה? 

אין לי עדיין את כל התשובות, היו ימים בהם הייתי בטוחה שיש לי תשובה
כשבסוף שנה תלמידה אחת אמרה לי שהיא תמיד תזכור אותי ונתנה לי ציור
מעשה ידיה שאני שומרת במגרה של האוצרות.
היו ימים שהתחושה נמוגה. ואז חזרה, ושוב נמוגה כשאבא אחד אמר לי
בנוכחות בנו באסיפת הורים "אני לא סופר אותך ממטר וגם הבן שלי לא!"
היתה תקופה שלא ידעתי אם אני רוצה להמשיך.

אני אוהבת את מעשה ההוראה, את הקשר היומי עם תלמידים ואנשי צוות,
את הנסיון להכיר ולראות את התלמידים על מי שהם, לחלוטין לא רק דרך
הפריזמה של ציונים והישגים, עד כמה שמתאפשר.

כמי שהגיעה לתחום ההוראה לאחר שנים ארוכות בשוק הפרטי, גיליתי סביבי
מורים משכילים, הלומדים ומתפתחים ללא הרף, חדורי מוטיבציה ואהבה למה
שהם עושים.
לא הייתי מופתעת כי בסך הכל גם רוב המורים שנתקלתי בהם במהלך שנות
הלימודים של ילדי היו מורים שהערכתי את יכולותיהם ומסירותם.

כמו בכל תחום מקצועי, תמיד נמצא בין הרופאים, עורכי הדין, הבנקאים,
החשמלאים ו...(מורה או לא מורה) השלימו את החסר  _______, _______, _______

אנשים משכמם ומעלה, מטבורם ומטה, כאלה שליד, כאלה שבערך, כאלה שבדיוק
וכאלה שמעל  ומעבר.

אז תשלחו את הילדים לבית הספר עם המסר הגלוי והסמוי שהמורה הוא אדם כמוכם,
עם הנסיון המקצועי ונסיון החיים שרכש, הטעויות שהוא יכול לעשות, התיקונים,
היכולות האישיות שלו, תחומי העניין והתחביבים ופלטת הצבעים הייחודית עימה הוא
צובע את היום שלו במחיצת ילדיכם בבית הספר. 




תגובה 1:

  1. אני קוראת אותך בדיוק בימים שאני חושבת על כל הימים הראשונים של ילדיי בגנים ובבתי הספר. ימים בהם אני הייתי עם ילדים של אחרים ואת הקליטה שלהם ליוו אמא שלי ואבא שלהם. לא הייתי חלק מההתחלות שלהם וזה תמיד ילווה אותי. כמוך אני רואה את כל הקשת, ומקווה שגם השנה יזכו ילדיי במורים מצמיחים.

    השבמחק